Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Seema Lundbäck - 7 juli 2011 22:46

  på förlossningen.. vet inte alls hur gammal hon e här, min lilla skrutta. hiih.. men hua altså, har hon verkligen varit sådär liten, pluttan min? :) vad har tiden tagit vägen egentligen? jag menar hon är ju snar 4 år liksom!!!!



  överflyttade på BB här.. men sitter i kapprummet.. eller vad det nu heter..


   oj oj, så snygg mage man har ;) inte. haha. men det värsta e, att när man gick med sån där mage.. (sådär är den ju precis efter en förossning ju) så är man ju knappt medveten om det själv.. näee.. min mage kommer jag ihåg, kändes så svampig liksom.. mm.. men här är i alla fall Elvira ngra timmar gammal, och lite till.. 5,6 timmar är hon nog här. aa, nåt sånt.. det är i alla fall på kvällen nån gång. för hon är född kl. 16.00 exakt. så det här är typ vid 20,22-tiden nån gång. mm.. och jag kan seja, att vi är mycket trötta här ;) haha, aa.. för kommer ihåg att vi skulle kika på nåt program.. nån serie, eller vad det nu var.. och när vi bestämde oss för att gå ut till kapprummet och kolla på det då, så kan jag seja.. att vi inte visste, att vi ganska så snabbt skulle gå tillbaka igen ;) hehe.. fast hon va lite små-gnällig på natten, där den första. så så mycket sömn blev det nog inte då :) fast mannen va helt slut, så jag som fött.. fick snällt sitta uppe då ;) men men.. hehe.. vad gör man inte liksom :) nee men precis.. va ju så mysigt. man ville knappt släppa lillan ur sikte, den första natten, minns jag :) man ville ju va där för na precis hela tiden ju :) aa.. minns precis hur det va :) den sista energin man har, öser ur en då.. även fast man inte är medveten om det ;) haha. nee da.. men sen får man ju adrenalin efter en förlossning me ju.. så då går man ju på rosa moln, och är typ jätte pigg ju.. haha. mm. är ju så.. jätte pigg i alla fall, även fast man är trött liksom =) aa.. men dem rosa molnen, dem kom efter vi kommit hem, och landat. aa, jag tror det =) fast första timmarna efter man fött.. då är det som tiden stannat, och man går lite som på rosa moln ;) aa.. speciellt första =) mm.. verkligen speciellt ju :)



här e lilla stumpan några timmar gammal.. kommer inte ihåg exakt. men hon är inte mer än ett dygn i alla fall.. tror detta va första dygnet, har jag för mig :)




  

   mamman, pappan och bebisen<3


Ett av dem första blöjbyterna hemma.. kan hon ha varit 4 dagar eller nåt här kanske.. aa. tror det. tror inte att hon är mer än 1 vecka här i alla fall.. 1-2 veckor någontingen kanske.. mm.. å kanske mindre.. minns inte riktigt. men en nöjd liten elvira är det i alla fall :) hihi.. 



 

 

pappa och bebis ;)



 

här är hon kanske 1-2 veckor någontingen.



 

   Här har jag inte åkt så många bilturer.. nepps. skulle bli förvånnad om det är mer än 10.. eftersom jag tror, att det är precis i början här. så kanske har blivit typ 4 bilturer, eller nåt sånt. men inte så många långa turer. bara ett par få kanske. 1 eller 2 kanske..


 

Lilla gumman i bilen igen då <3

 

Ligger hos mamma, när mamma gör sin favoritsyssla ;) hehe. och då passar jag på å sova en slurk :) med fick jag nog va endel, (nästan jämt). aa. va nog inte mycket, som jag fick ligga själv, tror jag inte ;) hehe.



Jag och mamma, lite mer än en vecka här.



 

såå gosigt.. äter upp min filt här, och visst var det smaskens ;)



 

Mamma - bebis gos ;)


  Härmar mamma här.. knipa mun(på kort).. det är något, som hon bruka kunna.. så jag provar väl att härma henne då. ni vet.. sådan dotter, sådan mor  vet ni ;)) haha.

Här är jag lite äldre.. kanske 8 månader eller nåt. eller mer? minst ett halv år i alla

fall.



Här va jag 8 månader.. tror att bilden är tagen i juni.. har för mig det.

och ps. provar ännu en gång, att göra som mamma.. dvs knipa med munnen ;) och det verkar faktiskt funka.. för jag ser ju ganska chärmig ut, när jag gör det så ;) mm. så jag fortsätter väl med det då :) 


och här är jag ännu större.. minst 2 år, om inte närmare 3 kanske. jag hade i alla fall fått en lillebror här.. jaa, för längesen.. han va nog 1, 1 1/2 år här.. eller nåt sånt då :)

  



och här har jag minsann hunnit bli 3 år.. 3 1/2 tom :) och här är jag utomlands för andra gången :) det är mysigt, tycker jag. speciellt att bada i poolen, med lillebroren :) det är jätte kul, tycker jag.

  

 

och här är jag närmre 4, än 3. altså så gammal som jag är nu :) så, så här stor har jag blivit nu. och busig är jag också. och leon med. :) (haha, observera att denna kommentaren kunde ha kommit från denna lilla damen ;) haha. aa. busfian ;) mammas lover.) Lilla gumman <3

Av Seema Lundbäck - 7 juli 2011 20:44

näee, inte än i alla fall...


va jätte svårt att välja vilka bilder, som skulle in här. så därför, så väljer jag att istället göra kollage.. ett av elvira, som bebis tills nu.. och samma sak med Leon :)

men måste fixa lite först.. så ni får allt vänta lite till :) ni vet, det som väntar på nåt gott ;) aa, hehe..


men det kommer komma upp bilder här under kvällen.. både på elvira och leon :)

Av Seema Lundbäck - 7 juli 2011 19:19

Om bara ett litet tag, så kommer det upp lite bilder här.. :)


ville bara kika in och seja det, så ni är redo ;) haha.. nee da :p skojar bara med er.. men som sagt.. återkommer strax med bilder här :)

Ovido - Quiz & Flashcards