Alla inlägg den 24 september 2011

Av Seema Lundbäck - 24 september 2011 23:45

minns när jag precis skulle bli vegetarian(ungefär i 8-9:onde klass, tror jag det var. högstadiet i alla fall, var det. mm,).. men i alla fall, då spekulerade/sorgde jag över allt jag inte kunde äta. ingen god tacopaj (kan jag inte äta idag heller. gjorde det förrut. men kan inte det nu. får någon allergisk reaktion i näspartiet. eller jaa, obehaglig reaktion mer, kan man seja.  mm. låter säkert jätte konstigt. mm). ingen tacos, ingen fläskfilé, ingen god hamburgare på mcdonalds. osv osv. men jaa, det var väl mest det " jag saknade " så att seja. och hehe, det första jag åt sen när jag slutade vara vegetarian, det var grillad fläskfile. mums vad gott ;)

ångrar inte att jag blev vegetarian, men jaa. idag så är jag glad över, att jag inte är det längre ändån :) aa. för liksom tänk så mycket gott man kan äta då ;) det kan man ju när man är vegetarian med.. mm. som tex qournfärs. det kan man göra mycket gott av också mm . det var väl det jag mest åt.. mm. av alla dessa konstalationer, eller vad man nu sejer :p haha.. mm.


haha. på tal om qournfärs, så hehe. jag kommer ihåg när jag va gravid med elvira, eller om det kanske va leon... men då i ala fall, så skulle jag äta qournfärs och pasta. och hehe. tror inte det tog mer än en halv timme, så kom det upp igen. så jag fick inte behålla det då.. nee. hehe. min kropp tyckte visst inte om, att jag åt det då.. eller så kanske det va bebisen, som inte tyckte om det ;) haha. mm. usch, jag ogillar verkligen att kräks.. mm. kommer ihåg en gång extra mycket.. skulle till barnmorskan, och tror jag hade druckit oboy. och det tyckte inte heller bebisen om visst ;) så hehe, det kom upp i retur. eller vad det nu heter. haha. mm. haha. usch vad äckligt det låter egentligen. mm. men vad ska man seja liksom.. mm..

men i alla fall. kommer ihåg att jag inte fick behålla alls mycket, nej. inte med elvira i alla fall. så hehe, ni kan ju haja, att jag gick av mig ;) mm. och det va bara bra.. eftersom jag inte var så smal innan jag va gravid så ;) mm. haha. pappan och jag, vi brukade skojade om, att den bästa dieten, det är att bli gravid ;) hahha. i alla fall för mig :p


men usch.. det va jobbigt att inte få behålla nåt. mm. kommer ihåg att det var värst när jag skulle ha elvira.. mm. det var hemskt.


men med leon, så var det inte lika farligt. var typ dem första veckorna, eller nåt sånt, jag spydde. sen inte mer. men usch, det värsta var när jag spydde på förlossningen. usch usch usch. inget kul alls. haha. kommer ihåg att "mesiga jag" började gråta, bara för att jag spydde. mm. usch jaa. men haha, det va nog bara för att jag inte tycker om att spy. mm. men hmms.. vet inte om jag spydde för att jag hade ont, eller var det va. men jag tror nog, att det var pga smärtan jag spydde. mm..



haha. trevligt inlägg detta :pp

Skapa flashcards